onednovellstorys

2013-03-29
20:47:21

Nobody compers to you - Kapitel 30
Jag var tvungen att sjukanmäla mig från jobbet några veckor eftersom det fanns ingen chans att jag kunde jobba så som jag såg ut. Blåtiran hade gått från mörk lilla till en ljus lilla med mörk blå inslag och fläskläppen hade blivit mindre hur handledens svullnad hade blivit mindre också. Louis hade gått runt och varit ovanligt munter den senast tiden och Andy också men jag förstod inte varför och båda vägrade berätta. så medans de är ute sitter jag hemma i ett grått London.  Det ska föreställa slutet av mars med det är bara några grader ute och det regnar och blåser kallt. 
 
Jag måstw ha slummrat till framför tv men ändå när jag vaknar är klockan bara  sju på kvällen.  Jag suckar absolut inget kul händer. Jag tar upp min mobil.  Det skriker ut tystnad inget alls där heller. Jag suckar högre denna gången och sätter igång ett bad med skum och doft olja. Precis innan jag går in i det kommer Andy hem jag säger åt honom att jag kommer stanna i badet ett tag han bara ler och nickar emot mig och försvinner in i lägenheten. Jag sjunker sakta ner i det varma vatten som kryper in i varje por på mig och ger mig en avslappnade känsla.  Jag sätter upp mitt hår i en slarvig boll. Och lutar huvudet mot den kalla badkars kanten det ger först en obehaglig känsla kallt mot varmt men blir snabbt härligt.  Jag blundar och drömmer mig bort ett tag.  När jag går up ur badet smörjer jag in hela kroppen med min dyraste kräm som gör min hud så len som den bara kam bli och ger den en lyster jag drar på mig morgonrocken och går ut där Andy står. Han slänger en kläd hög emot mig.
- klä på dig nu säger han.
- varför då? Frågar jag men han ser bara lurig ut. 
- klä på dig nu annars gör jag det åt dig. Jag ser att han menar allvar så jag himlar med ögonen mot honom och går in i badrummet igen. 
 
Jag tittar på kläderna Andy har gett mig, ett par av mina snyggaste underkläder av spets ett par jeans och ett virkad vit magtröja ungefär. Varför har Andy av alla människor gett mig dessa kläder.  Jag tar på mig dem och går ut ur badrummet där Andy ger mig mina skor och minn jacka brevid honom står min resväska.  
- Andy vad är det som pågår? 
- jag får inte svara å frågor bara gå ner säger han och kramar mig och sedan nästan sparkar ut mig ur lägenheten.  Jag står och stirrar på dörren i några sekunder innan jag börjar dra resväskan ner, den väger vad har Andy packat är frågan där ner står Harry och ler han säger inget utan tar min väska och sätter på en ögonbindel sedan sätter han mig i bilen vi kör en stund innan vi stannar och jag känner hur han leder mig någonstans men tar inte av ögonbindel tillslut sätter han mig ner och någon tar av mig bindel. 
- Louis utbrister jag när jag ser hans leende.  Sedan ser jah att vi sitter på ett flygplan.  
- hej babe säger han och ler. 
- var ska vi? 
- En överraskning säger han och kysser mig. 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: